Serwis Sacred Plus i Podziemia Sacred 2 Sacred 3 Citadel
Sacred Plus i Podziemia

Logowanie
Login:
Hasło:
Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

Strategie


 Gladiator |  Wampirzyca |  Mag Bitewny |  Leśna elfka |  Mroczny elf |  Serafia |  Krasnolud |  Demonica


Standadowy Glad by Fajer

by: Fire Master
Link do tematu na forum


Gladiator to typowy osiłek, który większość swoich kłopotów rozwiązuje za pomocą miecza i topora. Nie zna się na magii - jest jedną z tych postaci, które nie dysponują magicznymi sztukami walki. Zresztą, magia nie jest mu do niczego potrzebna. Z każdym wrogiem potrafi sobie poradzić za pomocą brutalnej siły swoich pięści. Ta wyjątkowa prostota sprawiła, że Gladiator podbił serca wielu graczy. Żądza Krwi bynajmniej nie osłabia jego zdolności obronnych - wprost przeciwnie, Gladiator jest najwytrzymalszą postacią w grze (na wyższych poziomach prawie niemożliwe jest jego zranienie).

Jak już wspomniałem, Gladiator nie posiada żadnych mocy magicznych. Dysponuje jedynie tymi sztukami walki, które bezpośrednio lub pośrednio wymagają użycia własnej broni. Z jednej strony sprawia to, że gra Gladiatorem jest prosta jak budowa cepa, z drugiej jednak - zabija możliwość stworzenia oryginalnego buildu. Jednak prostota w prowadzeniu i wytrzymałość sprawiają, że Gladiator jest postacią doskonałą dla początkujących. Oczywiście nie oznacza to, że doświadczeni gracze powinni unikać Gladiatora, jednak trzeba mieć świadomość, że - podobnie jak większość tego typu wojowników w grach RPG - został on stworzony z myślą o graczach raczej nieobytych jeszcze ze światem Ancarii.

Poniżej prezentuję build na standardowego Gladiatora.

Umiejętności:



Rozpisanie umiejętności dla każdej postaci to już tradycja. Umiejętności (skille) Gladiatora świadczą o jego skuteczności w walce. Wartości podane w nawiasach oznaczają orientacyjną ilość punktów, którą należy przeznaczyć na rozwój tej umiejętności. Zaznaczam, że wartości te będą w praktyce większe, gdyż w swoich buildach nie uwzględniam bonusów z itemów. Umiejętności rozpisałem w kolejności uznanej przeze mnie za najlepszą.

Level 1: Władanie Bronią [170]
Władanie Bronią zwiększa obrażenia zadawane przez Gladiatora. Z czasem jego wpływ na obrażenia maleje, dlatego nie opłaca się tej umiejętności rozwijać bez końca.

Level 1: Koncentracja [150]
Koncentracja skraca czas regeneracji naszych sztuk walki. Tej umiejętności też nie powinno się rozwijać maksymalnie.

Level 3: Tężyzna fizyczna [130]
Tężyzna fizyczna zwiększa ilość punktów życia (HP) Gladiatora. Jest to jedna z umiejętności defensywnych - wydaje mi się, że najmniej istotna, ale mimo wszystko bardzo ważna.

Level 6: Zbroja [100]
Zbroja zwiększa odporności Gladiatora i neguje negatywne skutki noszenia niektórych przedmiotów (czyli zwyczajnie przyspiesza postać).

Level 12: Zwinność [120]
Zwinność zwiększa Atak i Obronę Gladiatora. Oba współczynniki są nam bardzo potrzebne. Wartość Ataku wpływa na prawdopodobieństwo trafienia przeciwnika przez naszego Gladiatora, natomiast Obrona jest odpowiedzialna za unikanie obrażeń (nie dotyczy obrażeń wywołanych działaniem magii lub trucizny).

Level 20: Władanie Toporem [10]
Władanie Toporem jest nam potrzebne tylko i wyłącznie do tego, aby nasz Gladiator mógł nosić topór zwany Toporem Reginy. Potem jeszcze do tego wrócę.

Level 30: Blokowanie Ciosów [150]
Blokowanie Ciosów zwiększa Obronę naszego Gladiatora (w większym stopniu niż Zwinność). Jest to najważniejsza umiejętność defensywna tej postaci. Będziemy bowiem używać buffa, który zwiększa Obronę - im więcej będziemy jej mieć bazowo, tym lepsze skutki uzyskamy przy odpaleniu tego buffa. Wszystkie punkty, które nam pozostaną przy rozwoju postaci, przeznaczamy w pierwszej kolejności w rozwój tej umiejętności.

Level 50: Walka na dwie bronie [1]
Walka na dwie bronie jest nam potrzebna tylko po to, abyśmy w ogóle mogli dwóch broni używać (bez tej umiejętności nie można korzystać z dwóch broni jednocześnie). Ta umiejętność powinna pozostać nierozwinięta.

Współczynniki:



Wszystko w Fizyczną Regenerację. Skraca ona czas regeneracji naszych sztuk walki, zwiększa nam HP i przyspiesza ich regenerację.

Combat Arts:



Combat Arts (Sztuki Walki) to ataki specjalne w Sacred. Można je podzielić na magiczne i niemagiczne. Gladiator dysponuje tylko tymi drugimi. Posiada ich niewiele - tylko jedenaście, jednak w praktyce korzystać będziemy tylko z trzech. Pierwsza liczba podana w nawiasie oznacza ilość zjedzonych run, które powinniśmy przeznaczyć na rozwój danej sztuki walki, zaś druga - czas regeneracji, którego powinniśmy się trzymać na wyższych poziomach.

CA ofensywne: Ciężki Skok [160/1,3s]
Ciężki Skok to chyba najmniej doceniana sztuka walki Gladiatora. Ma poważną wadę: zadaje obrażenia tylko jednemu celowi. Z tego powodu Gladiator zdobywa doświadczenie bardzo wolno, co odczuwa się na wyższych poziomach. Zalet tej sztuki walki jest znacznie więcej. Po pierwsze: zapewnia stuprocentowe ogłuszenie przeciwników dookoła celu. Warto zaznaczyć, że ogłuszenie trwa kilka sekund, więc w międzyczasie zdążymy użyć Ciężkiego Skoku po raz kolejny. Niestety, atak ten nie ogłusza bossów takich jak smoki czy książęta demonów. Zaleta numer dwa: Ciężki Skok pozwala przeskoczyć niektóre przeszkody terenu np. rzeczki. Wystarczy przytrzymać Ctrl i kliknąć prawym przyciskiem myszki w miejscu, do którego chcemy doskoczyć.

Buff: Zabójcze Spojrzenie [150/czas regeneracji nieistotny]
Zabójcze Spojrzenie to buff, który zadaje obrażenia przeciwnikom dookoła Gladiatora. Obrażenia te nie są może największe (ale nie są też małe), jednak dla nas ważne są przede wszystkim dlatego, że wywołują kule ognia z Topora Reginy. Przy odrobinie szczęścia zatrujemy naszego przeciwnika, co jeszcze bardziej zwiększy szanse na wywołanie kul ognia.

Buff: Bohaterska Odwaga [255/czas regeneracji nieistotny]
Bohaterska Odwaga to buff, o którym zresztą wspomniałem już wcześniej. Zwiększa Atak i Obronę Gladiatora. Warto zaznaczyć, że żaden inny buff w grze - ani Adrenalina DE, ani Okrzyk Wojenny Krasnoluda - nie daje tak ogromnego kopa do tych modyfikatorów, co właśnie ten. Gladiator z aktywną Bohaterską Odwagą jest na wyższych poziomach praktycznie nie do ruszenia, szansa na trafienie Gladiatora przez potwory jest mniejsza niż 7% - nie licząc oczywiście bossów. Niestety, Bohaterska Obrona chroni nas jedynie przed obrażeniami niemagicznymi.

Expowiska:



W normalnych okolicznościach wymieniłbym listę jaskiń, które warto lagować, jednak obecnie multiplayer praktycznie nie istnieje, więc tę część sobie daruję.

Dobre expowiska:
1) Teren między Faeries Crossing a Porto Vallum - świetne expowisko dla niskopoziomowych graczy. Roi się tu od Rozbójników, Roninów i innych przeciwników z którymi bez trudów sobie poradzimy. Przy okazji możemy wykonać kilkanaście zadań.
2) Pustynia - można ją podzielić na dwa sektory. Na północy pustyni znajdziemy orków, na południu - nieumarłych. Orkowie mają tę wadę, że są dość odporni na ogień (główne obrażenia kul ognia), natomiast szkielety nie chcą "porządnie" umrzeć, jeśli nie stosujemy mikstur śmierci nieumarłych. Moby występują tu w grupach, więc exp jest dość szybki.
3) Tyr-Hadar - równina, na której licznie przebywają Lodowe Elfy. Na północy znajdują się dwa smoki, które są dobrym źródłem expa. Trzeba tylko pamiętać, że moby tutaj się nie respią, więc expi się tu dobrze, ale krótko. W dodatku Lodowe Elfy dość mocno biją (zadają obrażenia magiczne), co może na niskich poziomach sprawiać pewną trudność.
4) Zhurag-Nar (powierzchnia i jaskinie) - bagna, na których przebywają Mroczne Elfy - kuzyni Lodowych Elfów. Stworzyli oni sieć ciasnych jaskiń. W jednej z nich przebywa smok. Mroczne Elfy są słabsze od Lodowych, dają jednak podobną ilość expa, a w dodatku się respią. Idąc na zachód od portalu, możemy zmierzyć się z grupką Shaddar-Rimów.
5) Wyspy: Piratów i Wulkanów - bardzo dobrze expi się na nieumarłych piratach, którzy nie mają odporności na ogień. Po drodze warto zwiedzić Hero Cave i pozostałe jaskinie.
6) Piekielna Grań - ją też można podzielić na dwa sektory. Na północy znajdują się Rozpruwacze i Odnogłowy, na południu - Terrorsprinterzy. Exp na północy i południu jest podobny, jednak sam teren jest bardzo niebezpieczny. Terrorsprinterzy są zbugowani - mogą jednym ciosem sprawić, że postaci zostanie 1 HP (tzw. fatality), co oczywiście naraża Gladiatora na śmierć. Rozpruwacze posiadają Natarcie - zdaniem wielu graczy jest ono zbyt potężne, w ułamek sekundy jest w stanie doprowadzić do zgonu postaci. Grę utrudniają również Odnogłowy, które są w stanie zatrzymać regenerację sztuk walki.
7) Dolina Łez - najlepsze miejsce do zdobywania doświadczenia, ale jednocześnie najtrudniejsze. Poza Odnogłowami (które spotykamy tu co chwila), przyjdzie nam się zmierzyć z Piekielnymi Gwardzistami, którzy mogą zatrzymać naszą postać. Będzie nam dane również walczyć z Piekielnymi Golemami, które również posiadają potężne Natarcie. Mniej więcej w środku Doliny Łez znajduje się specjalny obszar w którym respią się osłabione Demony Sakkary - najlepsze expowisko w grze.

Ekwipunek



Staramy się jak najszybciej zdobyć Topór Reginy wraz ze wszystkimi ringami w środku. Broń ta uzyska wtedy ciekawy modyfikator: przy każdym trafieniu może wystrzelić w stronę przeciwników kulę ognia. Na najwyższym stopniu trudności prawdopodobieństwo wynosi 35%, więc jest całkiem spore. Niektórzy twierdzą, że gra stała się dzięki temu zbyt prosta, ale to już kwestia uznania. Nie zmienia to faktu, że Topór Reginy jest i pozostanie najlepszą bronią dla Gladiatora. Naszą drugą bronią powinien być topór o dość dziwacznej nazwie Skórzana Zbroja Wojownika. Jest to topór dropiący wyjątkowo rzadko, ciężko go zdobyć, ale jest naprawdę dobry. Zamiast niego można też używać innej broni skracającej czas regeneracji sztuk walki.
Wielu graczy spiera się natomiast, który set jest lepszy: Ymirs czy Loki. Zestaw Ymirsa daje nam stale włączoną Bohaterską Odwagę, natomiast zestaw Lokiego przemienia część obrażeń na obrażenia krwi, na które moby nie mają odporności. Osobiście wolę Lokiego - również dlatego, że jest ładniejszy - ale znam wielu doświadczonych graczy, którzy wybrali Ymirsa i nie żałują. Jak kto woli. Radzę sobie popatrzeć na modyfikatory konkretnych części ekwipunku wchodzących w skład tych setów. To właśnie one powinny zadecydować o ostatecznym wyborze.

Porady



Postać ta wymaga sporej ilości run, ale z doświadczenia wiem, że spokojnie można je uzbierać tą postacią.

Pilnuj, aby Bohaterska Odwaga i Zabójcze Spojrzenie były zawsze aktywne.

Minimalna wartość LL (wysysania życia z przeciwnika) powinna wynosić 10% - w przypadku Gladiatora to żaden problem.

W gniazda proponuję wkuwać ringi z bonusem do expa.

Jeśli używasz zestawu Ymirsa pamiętaj, żeby co jakiś czas zdjąć którąś z części setu i odpalić Bohaterską Odwagę. Następnie załóż przedmiot, który wcześniej zdjąłeś. W ten sposób aktywne będą dwie Bohaterskie Odwagi jednocześnie.




Ciekawostki







Czy wiesz, że maksymalny poziom postaci w Sacred Plus to 206, a w Sacred Podziemia 216?
Drogowskaz
Cenega

Cenega Sklep

Ascaron Fansite

Imperium Diablo

gry RPG, cRPG, recenzja, solucja


Insimilion

Insimilion

Fable

Wiedźmin 2

Dragon Age


HackSlashSite

Fabryka Snów



Valid HTML 4.0 Transitional

Copyright by www.sacred.pl team 2004-2017
All rights reserved.
Wykonano 3 zapytań do bazy podczas generowania strony.