Serwis Sacred Plus i Podziemia Sacred 2 Sacred 3 Citadel
Sacred 2

Logowanie
Login:
Hasło:
Zarejestruj się!
Zapomniałem hasła!

Sacred 2: podpowiedzi



W dodatku Sacred 2: Ice & Blood (pl. Sacred 2: Władca Smoków) zostały dodane różne podpowiedzi, które wyświetlają się na ekranie w czasie teleportacji (za pomocą portali i monolitów wskrzeszenia) oraz podczas ładowania się gry (m.in. w momencie wchodzenia do jaskiń).

Wówczas na ekranie pojawia się jedna z dziesięciu losowych grafik, robiących za tło, zaś w dolnej części obrazka pojawia się jedna z wielu podpowiedzi. Niektóre są krótkie jednozdaniowe, inne natomiast są znacznie dłuższe. Ponadto duża część z podpowiedzi jest tłumaczeniem z angielskiej wersji gry, ale jak się okazało co najmniej 10 to dodatkowe, dodane prawdopodobnie z inicjatywy polskiego wydawcy Sacred 2 Cenegi Poland.

Grafiki robiące za tło dla podpowiedzi:



Podpowiedzi zostały podzielone według różnych aspektów gry, których one dotyczą.

Interfejs i ogólne
  • Atrybuty to podstawowe charakterystyki każdego awatara. Automatycznie rosną wraz poziomem postaci. Za każdy awans otrzymujesz też wolne punkty.
  • Stworzenia mogą ulec mutacji w kontakcie z energią T! Staną się wówczas silniejsze i odporniejsze na obrażenia.
  • Aby umieścić sztuki walki w polach szybkiego wyboru, wskaż je w menu sztuk walki (domyślnie "E") i przenieś do wybranych pól w prawym dolnym rogu. Jest to szybsza metoda niż klikanie PPM w menu sztuk walki.
  • Strażnik Świątyni przeobraża swoją lewą rękę w zależności od aktywnej sztuki walki. Jeśli korzysta z niej do strzelanie na odległość, obrażenia będą zależne od akumulatora. Nie może używać broni białej do strzelania.
  • Trwałe sztuki walki (wzmocnienia) muszą zostać włączone przez kliknięcie okienka z tym wzmocnieniem.
  • Jeśli przytrzymasz wciśnięty klawisz SHIFT, twoja postać przejdzie do postawy obronnej, co zmniejszy prawdopodobieństwo otrzymania ciosu. Ponadto ruchy postaci ulegną spowolnieniu.
  • Szybkie picie eliksirów jeden po drugim zmniejsza ich efekty.
  • W trakcie gry masz dostęp do ważnych informacji za pośrednictwem przycisku pomocy [?] (w prawym górnym rogu menu).
  • Ulepszenia umiejętności lub sztuk walki zawarte w przedmiotach liczą się tylko wtedy gdy postać odblokowała tę umiejętność lub sztukę walki.
  • Przybliżaj i oddalaj kamerę za pomocą kółka myszy. Wciśnięcie ŚPM pozwoli ci też obracać kamerę. Wciśnij "Y" (domyślnie), aby zorientować kamerę na północ.
  • Po naciśnięciu spacji (domyślnie) postać wypije miksturę leczniczą. Towarzysze zadań również zostaną dzięki temu uzdrowieni. Pamiętaj o utrzymywaniu zapasu mikstur leczniczych w plecaku.
  • Okrągły przycisk obok pól na wzmocnienia w prawym dolnym rogu ekrany służy do wzywania wierzchowca oraz zsiadania z niego. Możesz także użyć klawisza 0 (domyślnie).
  • Możesz szybko sprzedać lub kupić przedmiot dzięki kombinacji CTRL + LPM.
  • Możesz umieścić dowolną miksturę lub trofeum w polu eliksirów.
  • Klawisz Q (domyślnie) służy do podnoszenia przedmiotów w pobliżu postaci i umieszczania ich w plecaku. W menu opcji możesz ustawić, by podnoszone były tylko wartościowe przedmioty.
  • Jeżeli twój plecak jest pełny, możesz natychmiast zamienić przedmioty w złoto. Wciśnij CTRL + LPM, wskazując dowolny przedmiot lub przeciągając go na ikonę sakiewki, znajdującą się nad plecakiem. Otrzymujesz w ten sposób mniej pieniędzy niż za sprzedaż tego przedmiotu handlarzowi.
  • Możesz z łatwością łączyć sztuki walki w kombinacje. W ramach jednej kombinacji nie możesz wielokrotnie użyć tej samej sztuki walki.
  • Możesz wymieniać runy innych klas u mistrza run. Im więcej run wymienisz na nową, tym mniej będzie cię ona kosztować.
  • Za pomocą klawiszy F1-F5 możesz szybko zmieniać broń. Klawiszami 1-5 możesz przełączać się pomiędzy sztukami walki.
  • Czytanie run odblokowuje sztuki walki. Umieść je w jednym z miejsc na dole po prawej stronie, obok kompasu, aby móc z nich szybko skorzystać.
  • Klawiszem X (domyślnie) możesz wezwać chochlika noszącego twoją skrzynię gracza. Skrzynia zniknie po jednokrotnym otwarciu i zamknięciu.
  • Okno sztuk walki (domyślnie "E") zawiera listę wszystkich sztuk walki znanych ze wszystkich przeczytanych wcześniej run w plecaku. Możesz przeciągać sztuki walki z tego okna do paska skrótów.
  • Przytrzymując wciśnięty klawisz CTRL, możesz zmusić swoją postać do wykonania wielu ataków, nawet jeśli nie ma celu.
  • Po wciśnięciu klawisza ALT wyświetlane są nazwy pobliskich obiektów. Jeśli najedziesz na nazwę kursorem, zostaną pokazane cechy obiektu.


Doświadczenie
  • Posągi "Bohatera Ankarii" zwiększają ilość doświadczenia za zwycięstwo. Tego czasowego wzmocnienia nie można łączyć z efektem eliksiru mentora.


Zadania
  • Zespół "Blind Guardian" napisał utwór specjalnie do Sacred 2. Jeśli chcesz zobaczyć ich występ, w Jasnym Widoku znajdziesz zadanie w trybie jednego gracza.
  • Zadanie związane z walką z przywódcą Nieumarłego Legionu rozpoczyna się na skrzyżowaniu dróg na wschód od Thylysium. Przedtem jednak musisz odesłać wszystkich żołnierzy na front.
  • Wykonywanie misji pobocznych pomaga ci rozwijać postać: otrzymujesz cenne punkty doświadczenia, złoto i przedmioty.
  • W rozmaitych miejscach całego świata napotkasz postacie niezależne z wykrzyknikiem nad głową. Postacie te są częścią rozległego zadania.
  • Szansa na otrzymanie elementu zestawu opancerzenia oprócz standardowej nagrody za wykonanie misji rośnie wraz z każdym wykonanym zadaniem.
  • Dziennik misji zawiera wyjątkowe osiągnięcia wszystkich twoich postaci.
  • Misja w Orkowym Skrócie zaprowadzi cię do epickiego wierzchowca, które możesz zakupić oprócz swojego konia. W jego siodle twoja postać może korzystać ze zwykłych sztuk walki.
  • Jeśli klikniesz nazwę misji w dzienniku zadań, strzałka kompasu poprowadzi cię bezpośrednio do celu tego zadania.
  • Strzałki kompasu u dołu ekranu wskazują kierunek następnego celu zadania. Duża wskazówka pokazuje główną misję, a szara – bieżącą misję poboczną.
  • Sprzedawcy zaoferują ci lepsze ceny, jeśli wykonasz wiele misji w ich regionie.
  • W trybie jednoosobowym każda postać może przyjmować misje zależne od klasy. Poznasz je po wyjątkowym kolorze znaku zapytania.


Obrażenia
  • Premia za przetrwanie to nagroda za utrzymanie się przy życiu. Zwiększa ona atrybuty postaci, wzmacniając w ten sposób umiejętności ataku i obrony.
  • Wartość ataku nie określa wielkości obrażeń, lecz szansę na trafienie. Im wyższa wartość, tym większa szansa na trafienie daną bronią.
  • Jeżeli twoja postać nagle zacznie przyjmować duże obrażenia, sprawdź, czy na pasku zdrowia przeciwnika nie jest wyszczególniony rodzaj obrażeń (od ognia, zimna, magii, trucizny), przed którym twoja postać nie jest chroniona przez relikty.
  • Kolor nad paskiem zdrowia przeciwnika wskazuje, jakiego rodzaju obrażenia zadaje jego atak (fizyczne, od ognia, zimna, magii, trucizny). Kolor pod jego paskiem zdrowia informuje o rodzaju obrażeń, przed jakimi jest chroniony.
  • Najlepszą ochronę twojej postaci zapewniają napierśnik, hełm i naramienniki. Tarcza daje dodatkową ochronę.
  • Jeśli otrzymujesz dużo obrażeń na wierzchowcu, wierzchowiec zginie pierwszy i zrzuci cię. Wykorzystać zyskany czas, by uciec lub uleczyć się.
  • Lśniący krąg wokół przeciwnika wskazuje, czy jego poziom jest niższy (szary lub zielony krąg), równy (żółty krąg), czy znacznie wyższy (czerwony lub fioletowy krąg) niż poziom postaci gracza.
  • Jeżeli wróg nagle przestaje przyjmować od ciebie obrażenia, sprawdź, czy na jego pasku zdrowia nie jest wyszczególniona odporność na dany rodzaj obrażeń (fizyczne, od ognia, zimna, magii, trucizny), po czym zmień typ ataku.
  • Niektórzy wrogowie są wyjątkowo silni. To elitarni przeciwnicy. Rozpoznasz ich po złotej aurze i specjalnym symbolu na minimapie.
  • Jeżeli postać przez dłuższy czas nie zginie, jej premia z przetrwania wzrośnie. Podniesie to poziom przeciwników i ich przedmiotów ponad poziom postaci. Wzrośnie też szansa na zdobycie bardziej wartościowych łupów.
  • Wartość obrony jest niezależna od pancerza. Podczas ataku, wartości ataku oraz obrony będą porównywane w celu określenia, czy atak się udał, czy nie.
  • Rodzaje obrażeń "od magii" nie odnosi się do obrażeń zadawanych przez zaklęcia.


Podróż
  • Jeśli zabijesz wszystkich wrogów w danej krainie, powoli zaczną się oni pojawiać na nowo.
  • Gdy twoja postać umrze, zostanie wskrzeszona przy aktywnym Monolicie Wskrzeszenia. Możesz aktywować Monolit Wskrzeszenia, klikając go.
  • Wciśnij i przytrzymaj PPM, aby przesuwać mapę świata. Wciśnij i przytrzymaj ŚPM, aby obejrzeć poznane obszary pod różnym kątem.
  • W całej Ankarii natkniesz się na różnych kupców. Nie musisz wracać do poprzednich lokacji, aby sprzedawać przedmioty.
  • Użyj mapy świata, aby przenieść się do odkrytych teleportów lub aktywnego Monolitu Wskrzeszenia.
  • Jeśli stworzysz postać w trybie hardcore, nie będzie można z niej więcej korzystać, jeżeli zginie.
  • Do lochu można wejść tylko na piechotę.
  • Koń otrzyma awans na wyższy poziom, jeśli postać będzie zdobywać punkty doświadczenia w siodle. Koń awansuje bardzo szybko, więc wkrótce dogoni poziom twojej postaci.
  • Wierzchowce nie mają własnego paska życia. Giną zaraz przed spadkiem punktów życia jeźdźca do zera.
  • Możesz kupować konie u sprzedawcy koni. Jeśli twoja postać jedzie konno, może korzystać tylko ze specjalnych sztuk walki przeznaczonych do walki wierzchem, zależnych od rodzaju wierzchowca.


Umiejętności
  • Kiedy przydzielisz 75 punktów do jakiejś umiejętności, otrzymasz specjalną "premię mistrzowską".
  • Jeżeli wróg jest dobrze chroniony przed rodzajami obrażeń zadawanymi przed twoją sztukę walki, umiejętność "Starożytna magia" pomoże ci mimo wszystko zadać mu obrażenia.
  • Umiejętność "Alchemia" pozwala podnieść efekt oddziaływania trofeów i stwarza nowe możliwości taktyczne.
  • Postać może korzystać ze specjalnej zdolności danej broni, jeżeli posiada odpowiednią umiejętność związaną z bronią. Im wyższy poziom tej umiejętności, tym skuteczniejsza zdolność.
  • Na każdy aspekt sztuk walki składają się dwie cechy. "Wiedza" podnosi obrażenie i prędkość wszystkich sztuk walki aspektu. "Skupienie" zmniejsza czas odnawiania i zwiększa maksymalny poziom.
  • Atrybuty i umiejętności, których poziom został podniesiony przez przedmioty, będą wyświetlane na niebiesko w menu.
  • Wrogowie upuszczają trofea. Dzięki umiejętności "Alchemia" możesz wykorzystać trofea w celu uzyskania czasowych ulepszeń - na podobnej zasadzie jak w przypadku eliksirów.
  • Jazda konno wydłuża czas regeneracji sztuk walki. Możesz zneutralizować ten efekt dzięki umiejętności jeździectwa.
  • Czas regeneracji boskiego daru może zostać skrócony tylko przez umiejętność "boska ochrona". Możesz też skrócić ten czas dzięki "modlitwie" pod posągami bóstw.
  • Nie zapominaj, iż twój awatar otrzymał potężny dar od bogów. Zależy on od bóstwa wybranego w trakcie tworzenia postaci. Korzystaj z tego daru mądrze, ponieważ długo się odnawia.
  • Wysoka odporność na magię chroni wrogów, których zaklęcia mają małą moc. Zmniejsza obrażenia zadawane przez czary oraz osłabia ich efekty poboczne.
  • Potrzebujesz 75 punktów danej umiejętności, aby osiągnąć premię mistrza. przedmioty podnoszące poziom umiejętności (pierścienie, amulety itp.) do 75 nie wpłyną na osiągnięcie stopnia mistrza.
  • Jeśli wydasz punkty umiejętności na umiejętności aspektów, otrzymasz punkty modyfikacji. Możesz je wykorzystać na odblokowanie modyfikacji sztuk walki tego aspektu.
  • Im cięższą nosisz zbroję, tym dłuższy jest czas odnawianiu sztuk walki. Czas ten możesz zostać skrócony dzięki wiedzy o pancerzu.
  • Umiejętności "Ulepszona percepcja" oraz "Targowanie się" pozwalają zdobywać lepsze przedmioty.
  • Za pomocą punktów umiejętności możesz podnieść poziom umiejętności maksymalnie do bieżącego poziomu postaci. Możesz też przekroczyć ten limit dzięki przedmiotom oddziałującym na umiejętności.
  • Niektóre postaci i wrogowie posiadają tarczę energetyczną. Działa ona jak dodatkowe punkty życia, które szybko się regenerują.
  • Każdy awatar posiada 3 aspekty. Każdy z nich odpowiada za inny styl rozgrywki. Style te można dowolnie łączyć.


Gra wieloosobowa
  • W trybie wieloosobowym możesz handlować z innymi graczami. W tym celu wciśnij CTRL + LPM na awatarze drugiego gracza.
  • W drużynie złożonej z wielu graczy nagrody za zadania otrzymają tylko gracze znajdujący się blisko miejsca, w którym zgłaszane jest wykonanie zadania.
  • Drużyny na kampanie możesz tworzyć tylko z innymi postaciami o tym samym charakterze.
  • Zadania nie będą zapisywane w wieloosobowym trybie "Wolna rozgrywka".
  • W trybie wieloosobowym siła przeciwnika jest dostosowywana do wielkości drużyny gracza.
  • Tylko znajdujący się w pobliżu gracze z drużyny dzielą się punktami doświadczenia i łupem po wrogach. Razem otrzymają znacznie więcej niż gdyby działali w pojedynkę.
  • Użyj kombinacji CTRL + LPM na portrecie postaci innego gracza, aby teleportować się do niego.
  • W grze wieloosobowej za pomocą klawisza automatycznego zbierania (domyślnie "Q") możesz podnosić tylko przedmioty przypisane do ciebie.


Wyposażenie
  • W złotej oprawce można umieszczać sztuki kowalskie, runy oraz pierścienie i amulety. Oprawka ta da również 15% premię do atrybutów.
  • W srebrnej oprawce można umieszczać sztuki kowalskie, runy oraz pierścienie. Oprawka ta da również 7% premię do atrybutów.
  • Driady mogą zabierać skurczone głowy pokonanym przeciwnikom. Wrogowie będą słabsi, jeśli posiadasz skurczoną głowę przedstawiciela ich gatunku. Dlatego też należy dobierać głowy w zależności od przeważających na danym obszarze przeciwników.
  • Niektóre egzemplarze zbroi i broni mają specjalne oprawki. Udaj się do kowala i zobacz, jakie przedmioty można w nich umieścić, ponieważ nie wszystkie pasują do każdej oprawki.
  • We wszystkich zakątkach świata napotkasz skrzynie i inne skrytki, które możesz otworzyć. Możną je poznać po otaczającym je blasku.
  • Każdy podniesiony przedmiot zostanie umieszczony w twoim plecaku (domyślnie "F"). W oknie plecaka możesz także zmienić zbroję i sprawdzić cechy postaci. Znak sigmy pokazuje wszystkie premie działające na postać w danym momencie.
  • Poznawaj świat! Wielu ukrytych bossów posiada przy sonie unikatowe elementy zestawów opancerzenia.
  • Każda broń ma szarą oprawkę na modyfikatory obrażeń. Skorzystaj z niej, aby część obrażeń fizycznych zamienić na inne (ogień, mróz, truciznę lub magię).
  • Jeśli przeciwnicy są zbyć silni, sprawdź ich poziom, a także jakość i poziom twojego ekwipunku oraz sztuk walki.
  • W niektórych miastach i wsiach dostępne są skrzynie gracza. Masz do nich dostęp z każdej innej skrzyni gracza, w dowolnym miejscu.
  • Jeśli podniesiesz element zbroi, a twoja postać nie nosi nic w przeznaczonym na niego miejscu, podniesiony przedmiot zostanie automatycznie założony.
  • Po najechaniu kursorem na przedmiot w plecaku i wciśnięciu klawisza ALT możesz porównać ten przedmiot z obecnie używanym.
  • Barwa przedmiotu odzwierciedla jego jakość. Kolor szary oznacza bardzo niską jakość, a złoty i zielony oznaczają przedmioty o ogromnej wartości i znakomitej jakości.
  • U kowala możesz wyjmować przedmioty z broni. Uważaj jednak, gdyż po usunięciu danego przedmiotu pozostałe ulegają zniszczeniu.
  • Asortyment sprzedawcy nie ulegnie zmianie przez jakiś czas od twojej ostatniej wizyty. Potem towary będą stopniowo wymieniane na nowe.
  • Skrzynia gracza składa się z dwóch części. Jedna jest widoczna tylko dla twojej bieżącej postaci, a druga dla wszystkich.
  • Na każdym poziomie trudności możesz ponownie zbierać książki.
  • Aby aktywować relikty chroniące przed ogniem, mrozem, trucizną i magią, umieść je w „kuli” na dole po lewej. Możesz stworzyć do 4 układów reliktów, ale tylko górny będzie aktywny.
  • Ponieważ osadzone w oprawki sztuki kowalskie wymagają przekucia przedmiotu, nie można ich później usunąć.
  • W broni i zbroi możesz też umieszczać runy. Korzystanie z takiego przedmiotu podniesie skuteczność danej sztuki walki, lecz zwiększy czas regeneracji.
  • Zestawy opancerzenia są bardzo rzadkie. Zestaw składa się z kilu specjalnie dobranych elementów. Im więcej tych elementów założysz, tym więcej właściwości całego zestawu odblokujesz.
  • Jeżeli poziom założonego elementu opancerzenia jest za wysoki, prędkość ruchu twojej postaci zostanie znacznie zmniejszona. Jeżeli zbyt wysoki jest poziom używanej broni, twoja postać będzie dużo wolniej atakować.
  • W brązowej oprawce można umieszczać sztuki kowalskie i runy.
  • Możesz umieścić dowolną miksturę lub trofeum w polu eliksirów.


Sztuki walki
  • Możesz skupić "Lodową nawałnicę" oraz "Gorejącą burzę" wysokiego elfa, klikając ziemię za docelowym przeciwnikiem.
  • Przeczytanie runy podnosi poziom sztuki walki maksymalnie o jeden. Runy wyższej wartości, jak np. +6, działają tylko po umieszczeniu w przedmiocie.
  • Jeśli przeczytanie runy tylko nieznacznie podnosi poziom sztuki walki, zwiększy też poziom postaci oraz skupienie. Czas odnowienia i tak wzrośnie.
  • Korzystaj z kombinacji, aby wykonać cykl 2-4 sztuk walki. Z kombinacji korzystasz tak samo, jak ze zwykłej sztuki walki. Twój awatar automatycznie przeprowadzi szereg ataków zapisanych w tej kombinacji.
  • Przyjmuje się zasadę, że sztuka walki jest uważana za odpowiednią, jeśli jej poziom równa się około jednej czwartej poziomu postaci. Jeżeli poziom sztuki walki jest niższy, będzie ona zadawać mniejsze obrażenia, aczkolwiek czas jej odnowienia będzie krótszy.
  • Choć trwałe sztuki walki (wzmocnienia) wydłużają czas odnawiania sztuk walki, twoja postać zawsze posiadać jedno aktywne wzmocnienie. Ich taktyczne korzyści są nieocenione.
  • Wszystkie sztuki walki związane z bronią mogą być używane z łukiem. Zostaną odpowiednio przystosowane do ataku na odległość.
  • Wybierz jedną z pary modyfikacji, aby ulepszyć sztukę walki. Później nie będzie już możliwy wybór drugiej modyfikacji z pary. Daną sztukę walki można modyfikować maksymalnie trzy razy.
  • Korzystaj z modyfikacji, aby zmienić taktyczne aspekty sztuk walki. Niektóre sztuki osiągają szczególną przydatność dopiero dzięki modyfikacjom.
  • Możesz wydawać rozkazy chowańcom i towarzyszom. CTRL + przycisk myszki to rozkaz do ataku. Klawiszem # (domyślnie możesz określić promień, w obrębie którego będą atakować samodzielnie. Klawiszem "-" możesz określić, czy mają atakować grupę, czy indywidualnie.
  • Odczytanie runy zwiększa poziom danej sztuki walki, ale też czas jej odnowienia.
  • Niektóre sztuki walki sprawdzają się przeciwko konkretnym, silnym przeciwnikom, a inne nadają się bardzie do walki z grupami przeciwników.
  • Tylko jeden demon Sakkara, przywoływany przez dar Ker, może istnieć na świecie. Nawet w trybie rozgrywki wieloosobowej. Demon Sakkara musi umrzeć, zanim będzie można go przywołać ponownie.
  • Driady mogą przywoływać ducha-chowańca za pomocą sztuki walki "umęczona dusza". Rodzaj ducha zależy od rodzaju i jakości spreparowanej głowy.
  • W trakcie gry będziesz znajdować runy. Aby zwiększyć poziom sztuk walki, czytaj runy odpowiadające klasie postaci, klikając je prawym klawiszem myszy.
  • Jeśli przeczytasz runę w celu ulepszenia sztuki walki, pozostałe właściwości tej runy tracą ważność. Reszta jej atrybutów oddziałuje tylko po umieszczeniu runy w przedmiocie.


Ciekawostki







Czy wiesz, że w Sacred na jednym cd-keyu, można założyć tylko jedno konto?
Drogowskaz
Cenega

Cenega Sklep

Ascaron Fansite

Imperium Diablo

gry RPG, cRPG, recenzja, solucja


Insimilion

Insimilion

Fable

Wiedźmin 2

Dragon Age


HackSlashSite

Fabryka Snów



Valid HTML 4.0 Transitional

Copyright by www.sacred.pl team 2004-2017
All rights reserved.
Wykonano 2 zapytań do bazy podczas generowania strony.