|
|
|
|
Statystyki wrogów
|
|
W tym krótkim artykule przedstawimy kwestię, jakie rzeczy pojawiają się podczas walki z danym przeciwnikiem. Inaczej mówiąc zamieszczamy tu zwięzłe kompendium z tym, jak odczytywać informacje podane na pasku informacji i pierścieniu życia oponenta oraz w ekwipunku postaci.
Oczywiście każdy gracz wie, jak walka z przeciwnikiem w Sacred wygląda, ale może nie każdy zastanawiał się, co oznaczają pokazujące się przy wrogu rzeczy. Tak więc jeśli przytrzymamy kursor myszy na przeciwniku (niekoniecznie atakowanym) pojawia się pasek informacyjny, dostarczający nam więcej szczegółów na temat wroga. Wówczas możemy dowiedzieć się z niego o: aktualnym stanie zdrowia, poziomie (oznaczonym jako [XX]), nazwie oraz typie (przykładowo „Gobliny” czy „Nieumarli”) oponenta. Dodatkowo wyświetlane są niektóre jego odporności.
.png)
Teraz zajmijmy się dokładniejszą analizą pokazywanych w grze rzeczy. Pierwszą rzeczą, jaką można zauważyć, jest to, że nazwa (wraz z poziomem i typem) przeciwnika w pasku informacyjnym jest wyświetlana w różnych kolorach, które wskazują, czy potwór jest normalnym wrogiem czy może championem lub bossem. Poniższa tabela pokrótce to przedstawia:
|
Biały
|
Normalny (zwykły) przeciwnik, którego można spotkać w każdym zakątku Ankarii. Występuje pojedynczo lub w grupach.
|
|
Niebieski
|
Przeciwnik champion; występuje pojedynczo lub grupach w losowych albo wybranych miejscach (np. Tarantula Mortis na Pustyni Shaddar-Nur).
|
|
Żółty
|
Przeciwnik boss; występuje zazwyczaj pojedynczo w wybranych miejscach (Smoki lub pomniejsi bossowie) lub w parach (np. Wodzowie Orków na Pustyni).
|
* Informacja redakcyjna: Jesteśmy świadomi, że ktoś może być zdziwiony, dlaczego w przypadku przeciwnika z żółtą nazwą jest pierścień życia oznaczający „Championa”, a przy niebieskiej nazwie jest pierścień „Wodza wrogów”, ale niestety tak jest. Prawdopodobnie jest to uchybienie ze strony twórców i powinno być na odwrót. Niewierzącym polecamy sprawdzić bezpośrednio w grze. ;)
Drugą rzeczą są tzw. pierścienie życia, czyli wskaźniki aktualnego stanu zdrowia naszego przeciwnika, które wyświetlane są na ziemi pod jego nogami. Zależnie od poziomu przeciwnika (oznaczonego na pasku informacyjnym jako [XX]) pierścień pojawi się w odpowiednim kolorze identyfikującym (patrz tabela poniżej). Oczywiście kolor wskaźnika wroga jest uzależniony również od aktualnego poziomu postaci gracza (w tabeli podano różnice poziomów pomiędzy postacią, a przeciwnikiem, czego wynikiem jest odpowiedni kolor pierścienia).
|
Szary
|
Za łatwy!
|
–10 i więcej
|
|
Zielony
|
Łatwy
|
od –2 do –11
|
|
Żółty
|
Średni
|
od –1 do +1
|
|
Pomarańczowy
|
Trudny
|
od +2 do +8
|
|
Czerwony
|
Bardzo trudny
|
+6 i więcej
|
|
Czerwony zygzak
|
Champion
|
–
|
|
Czerwona strzałka
|
Wódz wrogów
|
–
|
* Informacje podane w ostatniej kolumnie: wartości z „–„ oznaczają o tyle mniejszy poziom przeciwnika względem postaci, natomiast wartości z „+” oznaczają analogicznie większy poziom. Różnice poziomów są także uzależnione od poziomu trudności, na którym gramy.
Kolejną rzeczą, która jest wyświetlana podczas walki z oponentem są cztery symbole odporności na końcu paska informacyjnego (zaraz za nazwą). Im jaśniej ukazany jest dany symbol odporności, tym przeciwnik ma większą odporność przeciwko obrażeniom tego typu. Poniższa tabela przedstawia odporności wrogów występujące w Sacred:
|
Odporność Fizyczna
|
|
Odporność na Ogień
|
|
Odporność na Magię
|
|
Odporność na Trucizny
|
Ponadto dodatkowym sposobem, aby dowiedzieć się jeszcze więcej informacji na temat swojego przeciwnika jest otwarcie ekwipunku i umieszczenie kursora myszy na pozycji, gdzie znajduje się obrazek – zdjęcie głowy – wroga oraz wartości ataku/obrony i szansa trafienia w procentach. Oczywiście dotyczy to tylko ostatniego zabitego oponenta. Mimo tego mamy tu podane: nazwę, poziom, ilość życia oraz szansa trafienia, która dzieli się z kolei na naszą szansę trafienia oraz wroga. Poniżej przedstawiamy jeden z przykładów „Ostatniego przeciwnika”:

Jak widać na powyższym obrazku dodatkowo możemy dowiedzieć się jaką ilość obrażeń i odporności (te są podane takie same, jak na pasku informacyjnym) miał nasz przeciwnik. Z kolei symbole obrażeń i odporności w tym samym miejscu informują nas, jakimi obrażeniami danego typu dysponował nasz przeciwnik oraz na co był odporny najbardziej. Tabela poniżej przedstawia obrażenia zadawane przez wrogów w Sacred:
|
Obrażenia Fizyczne („zwykłe”)
|
|
Obrażenia od Ognia
|
|
Obrażenia od Magii
|
|
Obrażenia od Trucizn
|
I to by było na tyle.
Przygotował: Thecmelion
|
|
|
|
|
Czy wiesz, że kompletując set Hymir Blizzard, można uzyskać efekt padającego śniegu?
|
|











|
|